- info@vnz-mpu.com.ua
- Ректорат університету:
- +38 093 549 33 15
- Приймальна комісія університету:
- +38 096 305 05 96
- +38 095 760 90 44
- Приймальна комісія по курсам:
- +38 093 461 87 62
- +38 050 830 39 62
ПРОГРАМА СПІВБЕСІДИ З ФІЗИКИ
ЩОДО ВСТУПУ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ДО ПВНЗ «МЕДИКО-ПРИРОДНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
- Загальні положення
Програма співбесіди з фізики для вступу до ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» для здобуття вищої освіти охоплює всі розділи шкільної програми та розроблена на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «ФIЗИКА. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та «Навчальні програми з фізики для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» укладено у відповідності до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 з урахуванням Програми зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з математики, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.
Співбесіда проводиться з метою перевірки знань, умінь та навичок вступника з фізики, що є достатніми для здобуття вищої освіти та надає право вступнику проходити конкурсний відбір відповідно до Правил прийому на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» у 2024 році.
- Зміст програми співбесіди з фізики
Тема 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Природничі науки та світогляд сучасної людини. Зародження й розвиток фізики як науки. Роль фізичного знання в житті людини та суспільному розвитку. Теорія та експеримент, роль фундаментальних фізичних теорій. Фізичні моделі. Одиниці фізичних величин, Міжнародна система одиниць СІ. Прямі та непрямі вимірювання та похибки (невизначеності) вимірювань. Зв’язки між математикою та фізикою. Скалярні та векторні величини, проекції векторів.
Тема 1. МЕХАНІКА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
1. Механічний рух. Система відліку. Відносність руху. Матеріальна точка. Радіус-вектор. Траєкторія. Шлях. Переміщення. Швидкість. Додавання швидкостей.
2. Нерівномірний рух. Середня і миттєва швидкості. Рівномірний і рівноприскорений рухи. Прискорення. Графіки залежності кінематичних величин від часу при рівномірному і рівноприскореному рухах.
3. Рівномірний рух по колу. Період і частота обертання. Лінійна і кутова швидкості. Доцентрове прискорення.
4. Перший закон Ньютона. Інерціальні системи відліку. Принцип відносності Галілея.
5. Інертність тіла. Взаємодія тіл. Маса. Сила. Деформація. Додавання сил. Другий закон Ньютона. Третій закон Ньютона.
6. Гравітаційні сили. Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Рух тіла під дією сили тяжіння. Вага тіла. Невагомість. Рух штучних супутників. Перша космічна швидкість.
7. Сили пружності. Закон Гука.
8. Сили тертя. Коефіцієнт тертя.
9. Момент сили. Умови рівноваги тіла. Види рівноваги.
10. Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Реактивний рух.
11. Механічна робота. Кінетична та потенціальна енергія. Закон збереження енергії в механічних процесах. Потужність. Коефіцієнт корисної дії. Прості механізми.
12. Тиск рідин і газів. Закон Паскаля для рідин та газів. Сполучені посудини. Атмосферний тиск. Тиск нерухомої рідини на дно і стінки посудини. Архімедова сила. Умови плавання тіл.
Тема 2. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
1. Основні положення молекулярно-кінетичної теорії та їх дослідне обґрунтування. Маса і розмір молекул. Стала Авогадро.
2. Середня квадратична швидкість теплового руху молекул. Дослід Штерна.
3. Ідеальний газ. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу. Температура та її вимірювання. Шкала абсолютних температур.
4. Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси в газах.
5. Тепловий рух. Внутрішня енергія та способи її зміни. Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини.
6. Робота в термодинаміці. Закон збереження енергії в теплових процесах (перший закон термодинаміки). Застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів. Адіабатний процес.
7. Необоротність теплових процесів. Принцип дії теплових двигунів. Коефіцієнт корисної дії теплового двигуна і його максимальне значення.
8. Пароутворення (випаровування та кипіння). Конденсація. Питома теплота пароутворення. Насичена та ненасичена пара, їхні властивості. Відносна вологість повітря та її вимірювання.
9. Плавлення і тверднення тіл. Питома теплота плавлення. Теплота згоряння палива. Рівняння теплового балансу для найпростіших теплових процесів.
10. Поверхневий натяг рідин. Сила поверхневого натягу. Змочування. Капілярні явища.
11. Кристалічні та аморфні тіла. Механічні властивості твердих тіл. Види деформацій. Модуль Юнга.
Тема 3. ЕЛЕКТРОДИНАМІКА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
1. Електричний заряд. Закон збереження електричного заряду. Закон Кулона. Електричне поле. Напруженість електричного поля. Принцип суперпозиції полів.
2. Провідники та діелектрики в електростатичному полі. Діелектрична проникність речовин.
3. Робота електричного поля при переміщенні заряду. Потенціал і різниця потенціалів. Напруга. Зв’язок між напругою і напруженістю однорідного електричного поля.
4. Електроємність. Конденсатори. Електроємність плоского конденсатора. З’єднання конденсаторів. Енергія електричного поля.
5. Електричний струм. Умови існування електричного струму. Сила струму. Закон Ома для ділянки кола. Опір провідників. Послідовне та паралельне з’єднання провідників.
6. Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля-Ленца.
7. Електричний струм у металах. Електронна провідність металів. Залежність опору металів від температури. Надпровідність.
8. Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів. Закони електролізу. Застосування електролізу.
9. Електричний струм у газах. Несамостійний і самостійний розряди. Поняття про плазму.
10. Електричний струм у вакуумі. Термоелектронна емісія. Діод. Електронно-променева трубка.
11. Електричний струм у напівпровідниках. Власна та домішкова електропровідність напівпровідників. Залежність опору напівпровідників від температури. Електронно-дірковий перехід. Напівпровідниковий діод. Транзистор.
12. Взаємодія струмів. Магнітне поле. Магнітна індукція. Закон Ампера. Сила Лоренца.
13. Магнітні властивості речовин. Магнітна проникність. Феромагнетики.
14. Магнітний потік. Явище електромагнітної індукції. Закон електромагнітної індукції. Правило Ленца. Явище самоіндукції. Індуктивність. Енергія магнітного поля.
Тема 4. КОЛИВАННЯ І ХВИЛІ. ОПТИКА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
1. Коливальний рух. Вільні механічні коливання. Гармонічні коливання. Зміщення, амплітуда, період, частота і фаза гармонічних коливань. Коливання вантажу на пружині. Математичний маятник, період коливань математичного маятника. Перетворення енергії при гармонічних коливаннях. Вимушені механічні коливання. Явище резонансу.
2. Поширення коливань у пружних середовищах. Поперечні та поздовжні хвилі. Довжина хвилі. Зв`язок між довжиною хвилі, швидкістю її поширення та періодом (частотою).
3. Звукові хвилі. Швидкість звуку. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки.
4. Вільні електромагнітні коливання в коливальному контурі. Перетворення енергії в коливальному контурі. Власна частота й період електромагнітних коливань.
5. Вимушені електричні коливання. Змінний електричний струм. Генератор змінного струму. Електричний резонанс.
6. Трансформатор. Передача електроенергії на великі відстані.
7. Електромагнітне поле. Електромагнітні хвилі та швидкість їх поширення. Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітного випромінювання різних діапазонів.
8. Прямолінійність поширення світла в однорідному середовищі. Швидкість світла та її вимірювання.
9. Закони відбивання світла. Побудова зображень, які дає плоске дзеркало.
10. Закони заломлення світла. Абсолютний і відносний показники заломлення. Повне відбивання.
11. Лінза. Оптична сила лінзи. Формула тонкої лінзи. Побудова зображень, які дає тонка лінза.
12. Інтерференція світла та її практичне застосування.
13. Дифракція світла. Дифракційні ґратки та їх використання для визначення довжини світлової хвилі.
14. Дисперсія світла. Неперервний і лінійчатий спектри. Спектральний аналіз. Поляризація світла.
Тема 5. КВАНТОВА ФІЗИКА. ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ВІДНОСНОСТІ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
1. Принципи (постулати) теорії відносності Ейнштейна. Релятивістський закон додавання швидкостей. Зв’язок між масою та енергією.
2. Гіпотеза Планка. Стала Планка. Кванти світла (фотони).
3. Фотоефект та його закони. Рівняння Ейнштейна для фотоефекту. Застосування фотоефекту в техніці.
4. Тиск світла. Дослід Лебедєва.
5. Дослід Резерфорда. Ядерна модель атома. Квантові постулати Бора. Випромінювання та поглинання світла атомом. Утворення лінійчастого спектра.
6. Лазер.
7. Склад ядра атома. Ізотопи. Енергія зв`язку атомних ядер. Ядерні реакції. Поділ ядер урану. Ядерний реактор. Термоядерна реакція.
- Структура проведення та критерії оцінювання результатів співбесіди з фізики
Співбесіда з фізики проходить в формі тестування. На тестування виносяться 25 питань. Відповідь на кожне з яких оцінюється в 1 бал. Загальний бал за співбесіду з фізики обчислюється як арифметична сума балів, отриманих вступником за відповіді на всі 25 питань білету та переводиться за 200-бальною шкалою оцінювання згідно таблиці 1. Для вступу на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» вступнику необхідно набрати не менше 100 балів.
Таблиця 1
Таблиця переведення тестових балів з фізики до шкали 100 – 200
Бали тесту |
200 бальна шкала |
1 |
не здано |
2 |
не здано |
3 |
не здано |
4 |
не здано |
5 |
100 |
6 |
105 |
7 |
110 |
8 |
115 |
9 |
120 |
10 |
125 |
11 |
130 |
12 |
135 |
13 |
140 |
14 |
145 |
15 |
150 |
16 |
155 |
17 |
160 |
18 |
165 |
19 |
170 |
20 |
175 |
21 |
180 |
22 |
185 |
23 |
190 |
24 |
195 |
25 |
200 |
- Рекомендована література
1. Підручник з фізики для 7 класу. Бар´яхтар В.Г., Довгий С.О., та ін.- Харків.: Ранок, 2015 р.
2. Підручник з фізики для 7 класу. Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О., – К.: Світоч, 2015 р.
3. Підручник з фізики для 8 класу. Сиротюк В.Д. – К: Генеза, 2016 р.
4. Підручник з фізики для 8 класу. Бар´яхтар В.Г., Довгий С.О., та ін.- Харків.: Ранок, 2016 р.
5. Підручник з фізики для 9 класу. Бар´яхтар В.Г., Довгий С.О., та ін.- Харків.: Ранок, 2017 р.
6. Підручник з фізики для 9 класу. Сиротюк В.Д. – К: Генеза, 2017 р.
7. Підручник з фізики для 10 класу (академічний рівень). Бар´яхтар В.Г.,
Довгий С.О., та ін.- Харків.: Ранок, 2018 р.
8. Підручник з фізики для 10 класу. Сиротюк В.Д. – К: Генеза, 2018 р.
9. Підручник з фізики для 11 класу (академічний рівень). Бар´яхтар В.Г.,
Довгий С.О., та ін.- Харків.: ТОВ «Видавництво «Ранок», 2019 р.
10.Підручник з фізики для 11 класу. Сиротюк В.Д. – К: ТОВ «Видавництво
Генеза», 2019 р.
11.Фізика. Комплексна підготовка до ЗНО + Тести.). Н. Струж, В. Мацюк, С.
Остапюк, – Тернопіль: Видавництво «Підручники і посібники», 2019 р.
12. Повний курс шкільної фізики в тестах. Гельфгат І. М., Харків: Вид-во
«Ранок», 2017 р.
13.Струж Н. Фізика. Збірник тестових завдань для підготовки до ЗНО.-
Тернопіль: Підручники і посібники, 2019.
ПРОГРАМА СПІВБЕСІДИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ЩОДО ВСТУПУ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ДО ПВНЗ «МЕДИКО-ПРИРОДНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
- Загальні положення
Програма співбесіди з англійської мови для вступу до ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» для здобуття вищої освіти охоплює всі розділи шкільної програми та розроблена на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Навчальні програми з іноземних мов. для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5 – 9 класи.» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та «Навчальні програми з іноземних мов. для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 10 – 11 класи» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України з урахуванням Програми зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з історії України, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.
Співбесіда проводиться з метою перевірки знань, умінь та навичок вступника з англійської мови, що є достатніми для здобуття вищої освіти та надає право вступнику проходити конкурсний відбір відповідно до Правил прийому на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» у 2024 році.
Завданням оцінювання з іноземної мови є:
- перевірити відповідність знань та умінь учнів програмним вимогам; виявити рівень навчальних досягнень учнів;
- оцінити ступінь підготовленості випускників загальноосвітніх навчальних закладів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
- Зміст програми співбесіди з англійська мова
1. СПРИЙМАННЯ НА СЛУХ
Розуміє основний зміст та думку чіткого нормативного мовлення.
2. ЗОРОВЕ СПРИЙМАННЯ
Читає із задовільним рівнем розуміння.
3. УСНА ВЗАЄМОДІЯ
Використовує широкий діапазон простих мовленнєвих засобів у більшості ситуацій, які виникають під час подорожі чи перебування в країні виучуваної мови. Без підготовки вступає в розмову довкола обраної теми.
4. ПИСЕМНА ВЗАЄМОДІЯ
Пише особисті листи й записки з запитом або наданням простої актуальної інформації, пояснюючи те, що вважає важливим.
5. УСНЕ ПРОДУКУВАННЯ
Досить вільно описує один із багатьох предметів, що належать до кола його/її інтересів, упорядковуючи свій опис у лінійну послідовність.
6. ПИСЕМНЕ ПРОДУКУВАННЯ
Пише прості зв'язні тексти на різноманітні знайомі теми у межах своєї сфери інтересів, об'єднуючи низку окремих коротких елементів у лінійну послідовність.
ЗАГАЛЬНИЙ АСПЕКТ
Володіє достатнім лінгвістичним діапазоном з достатнім лексичним запасом для висловлювання на такі теми, як сім’я, хобі та інтереси, подорож, останні новини. Обмеженість лексики може спричиняти вагання, нерішучість, повторення, а іноді й труднощі у формулюваннях.
ЛЕКСИЧНИЙ АСПЕКТ
Має достатній словниковий запас для висловлювання з деякою нерішучістю на більшість повсякденних тем: сім’я, хобі та інтереси, навчання, подорож, останні новини.
ГРАМАТИЧНИЙ АСПЕКТ
Вживає досить правильно поширені структури в передбачуваних ситуаціях.
ФОНОЛОГІЧНИЙ
Вимова в цілому зрозуміла, інтонація та наголос апроксимовані як на рівні речення, так і на рівні слова.
ТЕМАТИКА:
- Я, МОЯ РОДИНА, МОЇ ДРУЗІ (особистість та її якості, види особистісних стосунків, стосунки з товаришами, норми поведінки та спілкування, батьки і діти, толерантне ставлення до оточуючих)
- СПОРТ І ДОЗВІЛЛЯ (Роль спорту в житті суспільства та особистості, спортивні події/змагання, обладнання для спорту/дозвілля, стосунки з товаришами).
- ХАРЧУВАННЯ (Національна кухня України та країн виучуваної мови, смаки, уподобання, їжа, напої й закуски, особисті пріоритети в харчуванні, заклади громадського харчування).
- ПРИРОДА І ПОГОДА (Природні катаклізми, їх види та наслідки, вплив погоди на здоров’я та настрій).
- ЖИВОПИС. МИСТЕЦТВО (Види та жанри мистецтва, відомі художники та їхні твори, відвідування музею, виставки або галереї, види, фестивалі, кіно, театр, живопис, телебачення, характеристика фільму/вистави/телепрограми, опис картин, вплив мистецтва на естетичний розвиток людини).
- МОЛОДЬ І МОЛОДІЖНА КУЛЬТУРА (життя і проблеми молоді, молодіжний рух в Україні та у світі).
- НАУКА І ТЕХНІЧНИЙ ПРОГРЕС (Комп’ютерне обладнання, сучасні засоби комунікації та інформації, комп’ютерні технології, вплив науки-технічного прогресу на життя людини і довкілля).
- ПРИРОДА І ДОВКІЛЛЯ (Національні парки та заповідники/заказники України, їх охорона еко-туризм).
- ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ (Освіта в Україні та за кордоном, заклади освіти, міжнародні освітні програми, випускні іспити).
- РОБОТА І ПРОФЕСІЇ (Сучасні професії, професійні якості та уміння, вибір професії, пошук роботи, престижні професії в Україні та за кордоном, плани на майбутнє).
- УКРАЇНА В СВІТІ (Адміністративний та політичний устрій, природні ресурси, державні свята, суспільно-політичне життя в країні, представницькі місії за кордоном, міжнародне співробітництво, міжнародні організації: ЄС, ООН, Рада Європи).
- КРАЇНА ВИУЧУВАНОЇ МОВИ (Міжнародні відносини, знаменні події, випускні іспити).
- Структура проведення та критерії оцінювання результатів співбесіди з іноземної мови
Співбесіда з іноземної мови проходить в формі тестування. На тестування виносяться 25 питань. Відповідь на кожне з яких оцінюється в 1 бал. Загальний бал за співбесіду з іноземної мови обчислюється як арифметична сума балів, отриманих вступником за відповіді на всі 25 питань білету та переводиться за 200-бальною шкалою оцінювання згідно таблиці 1. Для вступу на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» вступнику необхідно набрати не менше 100 балів.
Таблиця 1
Таблиця переведення тестових балів з іноземної мови до шкали 100 – 200
Бали тесту |
200 бальна шкала |
1 |
не здано |
2 |
не здано |
3 |
не здано |
4 |
не здано |
5 |
100 |
6 |
105 |
7 |
110 |
8 |
115 |
9 |
120 |
10 |
125 |
11 |
130 |
12 |
135 |
13 |
140 |
14 |
145 |
15 |
150 |
16 |
155 |
17 |
160 |
18 |
165 |
19 |
170 |
20 |
175 |
21 |
180 |
22 |
185 |
23 |
190 |
24 |
195 |
25 |
200 |
- Рекомендована література
1. Верба Л. Г., Верба Г. В. Граматика сучасної англійської мови[Текст] : довідник / Л. Г. Верба, Г. В. Верба. – К. : Логос, 1997. –341 с.
2. Гужва Т. М. Англійські розмовні теми : Навч. посіб. Для студентів фак. інозем. філології, університетів, ліцеїв, гімназій та коледжів / Харків : Фоліо, 2005. – 381 с.
3. Качалова К. Н., Израилевич Е. Е. Практическая граматика английского языка. : В 2-х т. Т 1, К. : Методика, 1995. – 556 с.
4. Каушанская В. Л. Грамматика английского языка : Пособие для студентов педагогических институтов и университетов. – 7-е изд. – М. : Страт, 2000. – 320 с.
5. Коганов А. Б. Сучасна англійська мова. Розмовні теми (лексика, тексти, діалоги, вправи) для школярів, абітурієнтів, студентів [Text] : Кн. 2 / А. Б. Коганов. – К. : «А.С.К.», 2000. – 352 с.
6. Тучина H. B. Speak English with Pleasure. Сучасні розмовні теми / H. B. Тучина. – Харків : Torsing Publishing House, 2003. – 284 c.
7. Черноватий Л. М., Карабан В. І., Ліпко І. П., Набокова І. Ю., Самохіна В. О., Ребрій О. В., Фролова І. Є., Ковальчук Н. М., Рябих М. В., Пчеліна С. Л., Щокіна Т. М., Пєтухова О. І., РоманюкС. М., Іванченко А. І., Малина Г. В. Практична граматика англійської мови з вправами : Базовий курс : Посібник для студентів вищих закладів освіти та середніх навчальних закладів з поглибленим вивченням англійської мови. – Вінниця: Нова книга, 2007. – 248 с.
8. Коганов А. Б. Сучасна англійська мова: Розмовні теми (лексика, тексти, діалоги, вправи). – К. : А.С.К., 2000. Кн.1. ˗ 180 с.
9. Карп’юк О. Д. Підручник з англійської мови для 10 кл. – Видавництво Карпюка, 2003. ˗ 234 с.
10. Карп’юк О. Д.. Підручник з англійської мови для 11 кл. – Видавництво Карпюка, 2003. ˗ 254 с.
11. Плахотник В. М., Мартинова Р. Ю. Англійська мова. Підручник для 10 кл. – К. :«Освіта», 2001. ˗ 152 с.
ПРОГРАМА СПІВБЕСІДИ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ЩОДО ВСТУПУ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ДО ПВНЗ «МЕДИКО-ПРИРОДНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
- Загальні положення
Програма співбесіди з української літератури для вступу до ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» для здобуття вищої освіти охоплює всі розділи шкільної програми та розроблена на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5–9 класи» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 та «Українська література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10–11 класи (рівень стандарту)» з урахуванням Програми зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з української літератури, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.
Співбесіда проводиться з метою перевірки знань, умінь та навичок вступника з української літератури, що є достатніми для здобуття вищої освіти та надає право вступнику проходити конкурсний відбір відповідно до Правил прийому на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» у 2024 році.
Програма співбесіди з української літератури спрямована на виявлення рівня сформованості знань та умінь зі шкільного предмета «Українська література» на основі яких учасник тестування вміє:
- знати взаємозв’язок літератури з життям, характерні риси епохи, відображені у творі;
- ідейно-тематичну основу, особливості композиції, сюжет творів;
- виявляти основні проблеми, поставлені у творі;
- характеризувати образи твору;
- з’ясовувати взаємозв’язок світогляду і творчості письменника;
- аналізувати твір з урахуванням його художньої, естетичної та ідейної цілісності й авторської позиції.
- Зміст програми співбесіди з української літератури
Тема 1. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;
Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
Розповідає про письменника, називає його основні твори; визначає жанр твору; коментує проблематику повісті; характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення; порівнює образи дійових осіб; пояснює авторську позицію; виокремлює засоби комічного у творі, пояснює їхню роль.
Панас Мирний (П. Рудченко) «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Знає про життя прозаїка, його основні твори; розповідає про історію написання роману; коментує його сюжет (1,4 частини); характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки, пояснює його поведінку психологічними чинниками; визначає роль головних жіночих образів у творі, розкриває їх.
Тема 2. «ТЕАТР КОРИФЕЇВ»
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру; знає про першу народну артистку України (УСРР).
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) «Мартин Боруля»
Знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга; розуміє причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду письменника; визначає жанр драматичного твору; знає зміст п’єси «Мартин Боруля»; розповідає про історичну основу твору; характеризує головного героя; розуміє причини його особистої драми; дає характеристику іншим персонажам; визначає головний конфлікт твору; розкриває значення творчості І.Карпенка-Карого для розвитку української драматургії.
Тема 3. ТИТАН ДУХУ І ДУМКИ Іван Франко
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає біографію І. Франка, основні царини його громадсько-політичної, наукової, мистецької, перекладацької діяльності, розуміє її значення в історії української літератури; висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості.
Лірика збірки «З вершин і низин», «Сікстинська мадонна»
Знає композицію збірки «З вершин і низин»; пояснює назви основних віршів; розуміє ключові смисли, закладені в поезіях; характеризує образ «вічного революціонера»; аналізує поетичні тексти; висловлює власну думку про актуальність поезії І. Франка для сучасності.
Поетична збірка «Зів’яле листя», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»
Розповідає про зб. «Зів’яле листя»; виразно й осмислено читає твори, аналізує їх; визначає й коментує засоби художнього увиразнення; знає і пояснює відмінність між громадянською та інтимною лірикою.
Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя».
Знає філософську поезію І. Франка; пояснює провідні мотиви в «Легенді про вічне життя»; розуміє значення слова «легенда», подвійну природу дару; аналізує текст; визначає проблеми й підтекст твору; пояснює алюзію на Олександра Македонського; характеризує сутність дарунку богів; висловлює власну думку про те, чому він став неприйнятним для людей.
Поема *«Мойсей»
Знає місце поеми *«Мойсей» у творчому доробку І. Франка; пояснює поняття «філософська поезія», «терцини», «гімн», «сонет»; розуміє специфіку сюжетних ліній, найнапруженіші моменти поеми; характеризує алегоричність образу Мойсея; аналізує засоби художнього увиразнення в тексті; висловлює власну позицію щодо ролі провідника нації в долі народу та міркує про майбутнє.
Новела «Сойчине крило»
Знає про І. Франка як прозаїка; пояснює композицію та сюжет новели «Сойчине крило»; розуміє морально-етичні проблеми, порушені у творі; характеризує його модерністську специфіку; аналізує засоби художнього увиразнення; висловлює власну думку про актуальність творчості І. Франка для ХХІ ст.
Тема 4. МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Має загальне уявлення про модерністські тенденції в українській літературі 1910-х років; про імпресіонізм у літературі та образотворчому мистецтві;
Михайло Коцюбинський «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
Знає основні події життєвого і творчого шляху письменника; уміє розпізнавати й аналізувати новелістичний твір; визначає проблематику «Intermezzo»; пояснює глибокий психологізм новели, особливості її композиції; аналізує імпресіоністичну поетику (роль пейзажу, звукових образів, світлотіні); пояснює символічні образи, ускладнені метафори; розкриває образотворчі засоби (внутрішній монолог, прийом контрасту);
знає зміст повісті «Тіні забутих предків»; уміє пояснювати образи й символи твору; аналізує образи Марічки та Івана, розкриває пантеїзм світобачення героїв, виражений через побут, звичаї, обряди, почуття, мораль; уміє показати протиставлення реалій життя внутрішньому світові душевно багатих натур; пояснює роль образу природи у творі; характеризує мовний колорит повісті.
Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
Знає основні віхи життєвого і творчого шляху О. Кобилянської; дає загальну характеристику творчості письменниці; аналізує новели, зосереджуючи увагу на створенні образів нових жінок-інтелектуалок; характеризує образи в їхньому порівнянні.
Василь Стефаник «Камінний хрест»
Знає основні віхи життєвого і творчого шляху письменника; коментує зміст новели «Камінний хрест» як модерністського твору; пояснює сюжетно-композиційні особливості, емоційно напружений драматизм ситуації; характеризує образ головного героя Івана Дідуха; розкриває історичну основу новели; пояснює багатозначність символіки камінного хреста, горба, прізвища головного героя.
Володимир Винниченко «Момент»
Знає основні події життєвого і творчого шляху письменника, про його громадську та політичну діяльність; знає зміст, тематику й проблематику новели «Момент»; розкриває філософський підтекст твору; характеризує образ панни, роль героя-оповідача; аргументовано передає власні роздуми про миттєве й вічне, сенс життя, щастя людини; розкриває імпресіоністичну поетику твору; висловлює свої судження про актуальність для нашого часу порушених письменником проблем, аргументує їх прикладами з тексту; уміє означити місце В.Винниченка в українській літературі.
Тема 5. ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»
Знає основне з життя і творчості письменниці; розкриває мотиви віршів; характеризує композиційні й ритмомелодичні особливості, образи-символи, алегоричні образи; визначає основні проблеми, порушені в «Лісовій пісні»; розкриває фольклорну основу; характеризує образи; порівнює образи Мавки й Килини; уміє показати на прикладах з тексту духовну бідність Килини й матері Лукаша, їхню меркантильність, байдужість до краси, природи, мистецтва; розкриває красу глибокого почуття, антигуманність меркантильності та користолюбства; висловлює власні судження про життя і творчість Лесі Українки.
Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта»
Знає основне про творчу біографію М. Вороного, маніфест символістів; розуміє природу символу в поезіях; характеризує специфіку символістської дійсності; аналізує основні мотиви у віршах М. Вороного; висловлює власну думку про природу й мистецтво; визначає жанр твору, ключові риси символістської поетики; пояснює смислову і настроєву значущість зорових, кольорових, тактильних образів.
Олександр Олесь (О. Кандиба) «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», *«По дорозі в казку»
Знає основне із творчої біографії О.Олеся; розуміє природу символів у його творчості, важливість мови для формування власної ідентичності; аналізує основні мотиви у творчості; розмірковує, чому герої не здатні дійти до омріяного, що заважає подолати земні перешкоди на шляху до щастя; висловлює власну думку про природу людини, її внутрішні боріння й роздвоєність; визначає жанр твору, ключові ознаки символістської поетики.
Тема 6. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ»
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає про історичні та суспільні умови розвитку літератури в ХХ ст., основні напрями, стильове розмаїття мистецтва 1920-х років; пригадує імена і твори письменників ХХ ст., що вивчалися раніше; називає основні літературні організації, угруповання 1920-х років; знає і розповідає про масові репресії письменників у 1930-ті роки, втручання влади в мистецький процес; пояснює поняття «розстріляного відродження».
Тема 7. ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Розуміє новаторський, пошуковий характер авангардних експериментів поезії 1920-х років; розповідає про них; уміє виокремлювати основні мотиви, головну думку, характеризувати настрій, ритм поезій; пояснює терміни «авангард», «футуризм», «урбанізм», значення творчості М. Семенка для розвитку української поезії.
Тема 8. ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Розуміє й пояснює основні тенденції української поезії 1920-х років, її «вітаїстичність»; називає провідних поетів 1920-х років;
Павло Тичина «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти»
Аналізує поезію; знає і розповідає про трагізм творчої долі П.Тичини; називає його ранні збірки; характеризує основні мотиви і стильові тенденції ранньої творчості; аналізує поезії, виокремлює ознаки індивідуального стилю.
Євген Плужник «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Знає творчу біографію, основні твори Є.Плужника; розповідає про поета, його трагічну долю; аналізує вірші; визначає спільне та відмінне в поезіях
Тема 9. «КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ»
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає про групу і творчість «київських неокласиків».
Максим Рильський *«Солодкий світ!..», «У теплі дні збирання винограду»
Знає основне із творчої біографії М.Рильського; виразно й усвідомлено читає й аналізує поезії; визначає основні ознаки індивідуального почерку, провідні мотиви і настрої; пояснює смислову і настроєву значущість деталей, образів.
Тема 10. ПРОЗОВЕ РОЗМАЇТТЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає про розвиток української прози 1920-х років, називає її представників.
Микола Хвильовий (М. Фітільов) «Я (Романтика)»
Знає творчу біографію письменника, розуміє ідеологічні чинники, які вплинули на головного героя новели й призвели до трагічного роздвоєння «Я»; характеризує ідеологічну заангажованість, світоглядні й психологічні особливості персонажів; висловлює власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині; визначає жанр твору, основні риси індивідуального стилю; пояснює смислову й настроєву значущість образів у новелі.
Юрій Яновський «Майстер корабля»
Називає факти життєвої і творчої біографії письменника, 2-3 його твори; характеризує особливості світовідчуття і світобачення митця і їхній вплив на творчість; розповідає про роботу Ю.Яновського на Одеській кінофабриці; розкриває морально-етичні колізії роману «Майстер корабля»; аналізує художні образи, з’ясовує їх символічність та ознаки неоромантизму; ілюструє, як автор розкриває національне крізь призму загальнолюдського; розкриває зміст понять «умовність зображення», «художній час і простір» та оперує ними під час аналізу художнього твору.
Валер’ян Підмогильний «Місто»
Знає творчу біографію письменника; розуміє вплив цивілізаційних процесів на людину, психологічну мотивацію вчинків Степана Радченка та інших персонажів, іронічність авторської оповіді; характеризує маргінальний образ українського інтелігента; аналізує світоглядну й психологічну еволюцію його характеру; пояснює роль жіночих образів у романі, значення терміну «урбаністичний роман».
Остап Вишня (Павло Губенко) «Моя автобіографія», *«Письменники»,*«Сом»
Знає про гумористичну, сатирично-викривальну традицію української літератури (фольклор, С.Руданський, Л.Глібов, І.Нечуй-Левицький, І.Карпенко-Карий); аналізує усмішки, пояснює їх жанрові особливості.
Тема 12. МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Розуміє особливості розвитку драматургії й театру 1920-х років; розповідає про це; проводить аналогії з іншими явищами культури.
Микола Куліш «Мина Мазайло»
Знає творчу біографію письменника, його зв’язок із театром Курбаса; розуміє історико-політичні чинники, які вплинули на зіткнення головних дійових осіб у сатиричній комедії; сатиричне спрямування п’єси; характеризує образи дійових осіб, світоглядну, громадянську позицію кожного з них; аналізує умовність часопростору, природу конфліктів; висловлює власну думку про типове сприйняття дійсності обивателем; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей.
Тема 13. ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Має загальне уявлення про розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р., називає її основних представників.
Богдан-Ігор Антонич «Зелена євангелія», «Різдво», *«Коляда»
Розповідає про митця; дає загальну характеристику його творчості; виразно й усвідомлено читає поезії; визначає головні мотиви, ідеї; коментує їх; дає їм власну оцінку.
Осип Турянський «Поза межами болю»
Розуміє й пояснює умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі; розглядає ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментує їх; виокремлює основні ідеї; пояснює особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх засобів для втілення головних думок.
Тема 14. «ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ»
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає й розповідає про історичні умови і функціонування української літератури за кордоном, про «празьку школу» української поезії та її представників.
Євген Маланюк «Уривок з поеми», «Напис на книзі віршів...»
Розповідає про життя і творчість Є.Маланюка; розкриває особливості художнього осмислення долі України в поезії «Уривок з поеми»; пояснює символічність її назви; указує на актуальність оптимістичного висновку про майбутнє України; характеризує із посиланням на текст поезії «Напис на книзі віршів» погляди митця на призначення поезії, важливість місії поета закарбовувати свій час для нащадків.
Іван Багряний( І. Лозов’ягін) «Тигролови»
Знає основні віхи життя письменника, його творчість; коментує зміст роману; визначає його жанрові особливості; характеризує образи; висловлює власне ставлення до основних проблем, порушених у творі.
Тема 15. ВОЄННЕ ЛИХОЛІТТЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає про літературу воєнного періоду; творчу біографію митця; розуміє її трагізм.
Олександр Довженко «Щоденник» (періоду війни), «Зачарована Десна»
Розповідає про Довженка-кінорежисера, називає його основні фільми, 2-3 прозові твори; розуміє особливості світобачення; розглядає «Щоденник» як джерело вивчення біографії митця в контексті його доби; особливості авторського бачення й оцінки історії України й українського народу, розкриття національних і загальнолюдських проблем; аналізує текст «Зачарованої Десни», художньо-стильові особливості твору; оперує поняттями «кіноповість», «публіцистичність»; указує на риси автобіографічності в кіноповісті; характеризує образи-персонажі; пояснює особливості композиції, роль пейзажу; називає порушені у творі морально-етичні проблеми.
Олесь Гончар «Модри Камень»
Називає 2-3 цікаві факти біографії Олеся Гончара; розповідає про роль митця в духовному відродженні нації; загально характеризує творчий доробок; називає риси неоромантизму в ранній творчості; аналізує проблематику й образи героїв новели «Модри Камень»; особливість оповіді, роль кольорової гами; визначає основну ідею твору; аргументує жанрову приналежність твору.
Тема 16. ВОЄННЕ ЛИХОЛІТТЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Розуміє зв’язок літературного явища «шістдесятництва» з дисидентським рухом; з’ясовує зв’язок світогляду митця із творчістю; називає поетів-«шістдесятників»; загально характеризує їхню творчість.
Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…»
Розповідає про В.Симоненка; пригадує його твори, вивчені раніше; аналізує стильові особливості поезій; визначає й уміє прокоментувати основні мотиви; дискутує про патріотичні, громадянські мотиви, порушені у творах.
Дмитро Павличко «Два кольори», *«Я стужився, мила, за тобою…»
Розповідає основне про митця, його творчість; обґрунтовує популярність пісенної лірики Д.Павличка, уміє аналізувати його поезії.
Іван Драч «Балада про соняшник»
Розповідає основне про митця; розкриває його роль у реформуванні жанру балади; аналізує поетичний твір; пояснює власне розуміння образів-символів балади.
Микола Вінграновський «У синьому небі я висіяв ліс»
Розповідає коротко про митця; виокремлює і пояснює засоби поетичної мови; відшуковує образну деталь, пояснює її роль; висловлює власне ставлення до розглянутої поезії.
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном»
Розповідає коротко про письменника, його творчість; пригадує його твори, вивчені в попередніх класах; удосконалює навички визначення теми твору, його жанру, провідної думки; аналізує образи, художні засоби, особливості композиції; висловлює власні роздуми про проблеми, порушені в новелі, і поведінку героїв.
Тема 17. МИТЕЦЬ І СУСПІЛЬСТВО
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Недумано, негадано…», «По сей день Посейдон посідає свій трон…», «Маруся Чурай»
Знає основне з творчої біографії письменниці, її роль в історії «шістдесятництва»; розуміє значення підтексту в умовах ідеологічного контролю над мистецтвом; характеризує образну природу поетичного твору; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про особливості історичного мислення письменниці в «Марусі Чурай»; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей, психологічну природу вчинків Марусі Чурай та інших персонажів; висловлює власне ставлення до вчинку головної героїні.
Тема 18. СТОЇЧНА УКРАЇНСЬКА ПОЕЗІЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Василь Стус «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», «Господи, гніву пречистого…»
Знає основне з творчої біографії поета; розуміє суть екзистенціалізму в поезіях, характеризує межовий стан суб’єкта лірики, який протистоїть ідеологічно викривленій реальності; зіставляє мотиви, форми буттєвого самоствердження в поезіях; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про важливість активної громадянської позиції в житті.
Тема 19. СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Характеризує історико-культурну ситуацію в Україні наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.; називає імена сучасних письменників, їхні твори; ілюструє стильове розмаїття, пошук авторами нових тем і форм їх розкриття; обґрунтовує появу нового літературного покоління, спільні риси й творчу індивідуальність митців; розуміє значення поняття «постмодернізм»; аналізує визначені для текстуального вивчення поезії, прозові твори; розуміє значення понять «елітарна» і «масова» літератури.
Тема 20. ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; висловлює власну думку про них.
- Структура проведення та критерії оцінювання результатів співбесіди з української літератури
Співбесіда з української літератури проходить в формі тестування. На тестування виносяться 25 питань. Відповідь на кожне з яких оцінюється в 1 бал. Загальний бал за співбесіду з української літератури обчислюється як арифметична сума балів, отриманих вступником за відповіді на всі 25 питань білету та переводиться за 200-бальною шкалою оцінювання згідно таблиці 1. Для вступу на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» вступнику необхідно набрати не менше 100 балів.
Таблиця 1
Таблиця переведення тестових балів з української літератури до шкали 100 – 200
Бали тесту |
200 бальна шкала |
1 |
не здано |
2 |
не здано |
3 |
не здано |
4 |
не здано |
5 |
100 |
6 |
105 |
7 |
110 |
8 |
115 |
9 |
120 |
10 |
125 |
11 |
130 |
12 |
135 |
13 |
140 |
14 |
145 |
15 |
150 |
16 |
155 |
17 |
160 |
18 |
165 |
19 |
170 |
20 |
175 |
21 |
180 |
22 |
185 |
23 |
190 |
24 |
195 |
25 |
200 |
ПРОГРАМА СПІВБЕСІДИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
ЩОДО ВСТУПУ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ДО ПВНЗ «МЕДИКО-ПРИРОДНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
- Загальні положення
Програма співбесіди з української мови для вступу до ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» для здобуття вищої освіти охоплює всі розділи шкільної програми та розроблена на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Всесвітня історія. Історія України. (інтегрований курс). 6 клас. Всесвітня історія. 7–9 класи. Історія України. 7–9 класи. Всесвітня історія. 10-11 класи. Історія України. 10-11 класи.» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 та «Історія України. Всесвітня історія 6–11 класи» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 з урахуванням Програми зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з історії України, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.
Співбесіда проводиться з метою перевірки знань, умінь та навичок вступника з історії України, що є достатніми для здобуття вищої освіти та надає право вступнику проходити конкурсний відбір відповідно до Правил прийому на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» у 2024 році.
Програма співбесіди з історії України спрямована на виявлення рівня сформованості знань та умінь зі шкільного предмета «Історія України» на основі яких учасник тестування вміє:
• порівнювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб;
• оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей; співставляти історичні події, процеси з періодами (епохами);
• орієнтуватись у науковій періодизації історії України;
• аргументовано на основі історичних фактів відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему.
- Зміст програми співбесіди з історії України
Тема 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ В XVI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати укладення Радомської конституції «Nihil novi» («нічого нового»), битви поблизу міста Орша, Литовських статутів акта Варшавської конфедерації, «Генріхових артикулів», створення Пересопницького Євангелія, укладення Люблінської унії, Берестейської церковної унії, відновлення прав православної церкви та ієрархії Київської митрополії православної церкви, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу», заснування Київської (Києво-Могилянської) колегії, територіальний поділ України на початок XVІ ст., судово-адміністративні зміни у Великому князівстві Литовському внаслідок реформ 1564–1566 років, адміністративно-територіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії.
Тема 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХVІІ ст.)
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати заснування Хортицької, Томакіївської, Базавлуцької, Микитинської Січей, час виникнення реєстрового козацького війська, термін чинності «Ординації Війська Запорозького…»; напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.; факти про участь козаків у війнах Речі Посполитої.
Тема 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ СЕРЕДИНИ XVII ст. І ВІЙНА ЗА
СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХVІІ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави; дати укладення Зборівської угоди, «Березневих статей», Гадяцької угоди, Андрусівського перемир’я, Корсунської угоди, «Вічного миру», Карловицького мирного конгресу; проведення «Чорної ради» поблизу Ніжина, здійснення Чигиринських походів; місця основних подій козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави.
Тема 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (ГЕТЬМАНЩИНА) ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХVІІ – ПОЧАТКУ ХVІІІ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Адміністративно-територіальний устрій, органи влади, військо, судочинство Війська Запорозького / Гетьманщини; особливості формування й устрою козацьких полків Слобідської України; зміни статусу і підпорядкування Запорожжя (Війська Запорозького Низового); дату підпорядкування Київської православної митрополії московському патріарху.
Тема 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Основні віхи боротьби за збереження української державності; хронологічні межі існування Чортомлицької, Кам’янської, Олешківської, Нової (Підпільненської) Січей; періоди розгортання опришківського й гайдамацького рухів; дати остаточної ліквідації гетьманства і козацького устрою, поділів Речі Посполитої; землі України, що потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої.
Тема 6. «ДОВГЕ» ХІХ СТОЛІТТЯ В ІСТОРІЇ УКРАЇНИ: ТЕРИТОРІЯ, НАСЕЛЕННЯ, ВЛАДА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі та ознаки Нового часу, час включення українських територій до складу Російської та Австрійської імперій; адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій; чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.
Тема 7. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Назви і час існування козацьких формувань: Задунайська Січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське/Кубанське козацьке військо; час початку індустріальної революції в Україні, польського Листопадового повстання, діяльності Кирило-Мефодіївського братства.
Тема 8. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ
НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Історичні обставини включення українських територій (Галичини, Буковини, Закарпаття) до Габсбурзької монархії; період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів».
Тема 9. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ
КІНЦЯ ХVІІІ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати відновлення діяльності Львівського університету, заснування університетів у Харкові та Києві, ліцеїв у Кременці, Одесі, гімназії вищих наук у Ніжині, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.
Тема 10. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В
ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати с касування кріпацтва і панщини в Російські імперії, будівництва залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, «Братства (Братерства) тарасівців», ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.
Тема 11. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ
В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, Русько-української радикальної партії, Української національно-демократичної партії.
Тема 12. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД
ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати створення Революційної української партії (РУП), утворення в Російській імперії Державної думи, проведення виборчої реформи в Австро-Угорській імперії (запровадження загального виборчого права).
Тема 13. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ
В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ ст.
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, перетворення літературного Товариства імені Шевченка на наукове, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.
Тема 14. ВСТУП У ХХ СТОЛІТТЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Характерні ознаки «короткого» ХХ століття; територіальні межі розселення українців як етносу на початку ХХ ст.; етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.; алгоритми опрацювання зображувальних (візуальних) джерел.
Тема 15. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні і територіальні межі, перебіг і результати воєнних операцій на теренах України в 1914–1917 рр. (Галицька битва, Горлицький прорив, Луцький (Брусиловський) прорив, Червневий наступ); сутність «українського питання» напередодні Першої світової війни; позиції українських політичних сил на передодні та в умовах війни; бойовий шлях легіону Українських січових стрільців (бої на Карпатських перевалах, битва за гору Маківка, бої за гору Лисоня, бій під Конюхами).
Тема 16. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ
ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ –
УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати утворення УЦР, проголошення УНР і державної незалежності УНР, бою під Крутами, утворення Кримської Народної Республіки.
Тема 17. У БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати утворення ЗУНР і проголошення Акта злуки, Чортківської офензиви; хронологічні межі, перебіг та результати Першого та Другого Зимових походів Армії УНР; час існування, форми та основні ознаки національної державності: УНР за УЦР, Української Держави, УНР за Директорії, ЗУНР; центри та ідейні течії української еміграції.
Тема 18. УКРАЇНА В СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ –
СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі перебування УСРР у складі СРСР; нової економічної політики та політики «коренізації» («українізації») в УСРР; «епохи Голодомору», існування УАПЦ, «великого терору»; дати у творення Кримської АСРР у складі РСФРР та Молдавської АСРР у складі УСРР; переходу до форсованої індустріалізації та суцільної колективізації в УСРР; Голодомору; показових політичних процесів 1920-х – початку 1930‑х рр. («Шахтинська справа», «справа Спілки визволення України» тощо); головні місця поховання жертв Голодомору, масових репресій (на національному, регіональному, локальному рівнях).
Тема 19. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД.
УКРАЇНСЬКА ПОЛІТИЧНА ЕМІГРАЦІЯ В КРАЇНАХ ЄВРОПИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі перебування і правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини; дати утворення УНДО, ОУН, проголошення незалежності Карпатської України.
Тема 20. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі окупації України нацистами та їх союзниками; дати Акта проголошення Української Держави, створення УПА, депортації комуністичним режимом кримсько-татарського народу та інших етносів Криму; сутність українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; цілі та напрями німецько-радянської співпраці від серпня 1939 р. до червня 1941 р.; роль українців у перемозі над нацистською Німеччиною в роки Другої світової війни.
Тема 21. Початок ХХІ СТОЛІТТЯ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Основні етапи розвитку українського суспільства другої половини ХХ ст. – початку ХХІ ст.; алгоритми комплексного опрацювання різних типів історичних джерел.
Тема 22. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати ключових подій політичного, соціального-економічного життя в Україні повоєнного періоду; факти «радянізації» західних областей УСРС та боротьби з учасниками ОУН і вояками УПА.
Тема 23. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Суть хрущовських надпрограм; хронологічні межі децентралізації управління економікою УРСР; дати передання Кримської області до складу УСРС, утворення Українського національного комітету та Української робітничо-селянської спілки; прояви дисидентського руху.
Тема 24. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ
РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі випуску «Українського вісника»; діяльності Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод; напрями опозиційного руху, методи боротьби влади з інакодумцями.
Тема 25. ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ
СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Дати: Чорнобильської катастрофи, ухвалення «Декларації про державний суверенітет України», «Акта проголошення незалежності України», Всеукраїнського референдуму і виборів Президента України 1 грудня 1991 р.
Тема 26. РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі «Помаранчевої революції», дати схвалення Конституції України, Тузлівської кризи, проголошення курсу на євроатлантичну інтеграцію; основні державотворчі процеси в Україні впродовж 1991–2013 рр.
Тема 27. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-
УКРАЇНСЬКА ВІЙНА
Вступник має знати, пояснювати та володіти такими поняттями.
Хронологічні межі Революції Гідності та російсько-української війни ХХІ ст., анексії Криму, основних подій антитерористичної операції/операції об’єднаних сил (наступ українських військ у червні-серпні 2014 р., бої під Іловайськом, оборона Донецького аеропорту, бої за Дебальцевський виступ), широкомасштабного вторгнення військ РФ в Україну та відсічі йому (оборона Києва, Маріуполя та інших українських міст, Бучанська трагедія, вигнання російських окупантів із Харківщини); основні регіони і місця бойових дій російсько-української війни.
- Структура проведення та критерії оцінювання результатів співбесіди з історії України
Співбесіда з історії України проходить в формі тестування. На тестування виносяться 25 питань. Відповідь на кожне з яких оцінюється в 1 бал. Загальний бал за співбесіду з історії України обчислюється як арифметична сума балів, отриманих вступником за відповіді на всі 25 питань білету та переводиться за 200-бальною шкалою оцінювання згідно таблиці 1. Для вступу на навчання для здобуття вищої освіти у ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» вступнику необхідно набрати не менше 100 балів.
Таблиця 1
Таблиця переведення тестових балів з історії України до шкали 100 – 200
Бали тесту |
200 бальна шкала |
1 |
не здано |
2 |
не здано |
3 |
не здано |
4 |
не здано |
5 |
100 |
6 |
105 |
7 |
110 |
8 |
115 |
9 |
120 |
10 |
125 |
11 |
130 |
12 |
135 |
13 |
140 |
14 |
145 |
15 |
150 |
16 |
155 |
17 |
160 |
18 |
165 |
19 |
170 |
20 |
175 |
21 |
180 |
22 |
185 |
23 |
190 |
24 |
195 |
25 |
200 |
- Рекомендована література
1. Історія України : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти /О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 144 с.
2. Історія України: підруч. для 8 кл. закл. загал. серед. освіти /О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2021. – 192 с.
3. Історія України: підруч. для 9 кл. закл. загал. серед. освіти /О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2017. – 288 с.
4. Історія України (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 240 с.
5. Історія України (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2019. – 288 с.
6. Брецко Ф. Ф. Історія України 1939—2009 років : Конспект-довідник. — Тернопіль : Мандрівець, 2010. — 328 с.
7. Грицак Я. Й. Подолати минуле: глобальна історія України. – Київ: Портал, 2021. – 432 с.
8. Король В. Ю. Історія України : навч. посіб. — К. : Видавничий центр «Академія», 2008. — 496 с.
9. Кучерук О. Ілюстрована енциклопедія історії України : у 3 т / Іл. та худож. оформл. Л. Голембовська, С. Голембовська. — К. : Спалах, 2004. — 215 с.
11. Мицик Ю. А., Бажан О. Г. Історія України : навч. посіб. — К. : ТОВ Видавництво «КЛІО», 2015. — 677 с.
12. Плохій С. Брама Європи. Історія України від скіфських воєн до незалежності / Пер. з англ. Р. Клочко. Х., 2016. 496 с. ‒ ‒
13. Салабай В. Ф., Панчук Л. О., Титаренко Я. А. Політична історія XX століття : Навч. посібник. — К., 2001. — 376 с.
14. Україна : Політична історія XX — початок XXI ст. — К., 2007. — 1028 с.
15. Уривалкін О. М. Довідник з історії України. — К. : КНТ, 2009. — 1008 с.
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ до ПВНЗ "Медико-Природничий Університет" в 2025 році
*щоб ознайомитися зі змістом звіту - натисніть на посилання
Склад приймальної комісії ПВНЗ "Медико-Природничий Університет" відповідно до Наказу №97 від 24.12.2024 р.
- Голова Приймальної комісії - Волков М.А. - канд.екон.н., доцент, ректор ПВНЗ "Медико-Природничий Університет".
- Заступник голови Приймальної комісії – Гіліна С.В. – заступник ректора з навчальної роботи.
- Відповідальний секретар Приймальної комісії – Скородумова І.С. – старший викладач кафедри загальної підготовки
- Уповноважена особа Приймальної комісії з питань прийняття та розгляду електронних заяв – Красноголов Д.М. – адміністратор ЄДЕБО
- Член Приймальної комісії – Стиценко О.В. – помічник ректора.
- Член Приймальної комісії – Таланова О.М. – методист деканату
Склад комісії для проведення співбесід ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» відповідно до Наказу №2 від 28.02.2025 р.
- Голова комісії – Башмакова Н.В. – доктор мед. н., професор, декан медичного факультету.
- Заступник голови комісії – Габрель Р.Т. – канд.мед.н., доцент, завідувач кафедри медсестринства і громадського здоров’я.
- Члени комісії – Зоря Б.П. – доктор фарм.н. кафедри медсестринства і громадського здоров’я..
- Члени комісії – Ярошенко В.М.– канд. політ. н., професор, завідувач кафедри загальної підготовки.
Склад фахової атестаційної комісії ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» відповідно до Наказу №1 від 28.02.2025 р.
- Голова комісії – Акимова О.С.– доцент кафедри медсестринства і громадського здоров’я.
- Члени комісії – Самойленко І.Г. – канд. мед. н..
- Члени комісії – Олійник К.В. – канд. біол. н., доцент кафедри медсестринства і громадського здоров'я
Склад апеляційної комісії ПВНЗ «Медико-Природничий Університет» відповідно до Наказу №3 від 28.02.2025 р.
- Голова комісії – Гіліна С.В. – заступник ректора з навчальної роботи.
- Заступник голови - Самойленко Г.Є. – доктор мед. н., професор кафедри медсестринства і громадського здоров’я.
- Заступник голови – Кіктенко А.І. – канд..пед.н., доцент.
- Члени комісії – Шаповалова Н.Л. – начальник навчального відділу
Вступні випробування на бакалаврські програми до закладів вищої освіти України буде проведено у форматі національного мультипредметного тесту (НМТ) на комп’ютерній основі.
У межах НМТ кожен учасник буде виконувати завдання із 4-х навчальних предметів, три з яких є обов’язковими (українська мова, математика та історія України), а один — на вибір із переліку (українська література, іноземна мова (англійська, німецька, французька, іспанська), біологія, хімія, фізика, географія). Предмет за вибором вступник зазначатиме під час реєстрації для участі в НМТ.
Модель проведення передбачає, що чотири предметних тести учасник виконуватиме в один день: два предметних тести кожен по одній годині до перерви та два предметних тести кожен по годині — після перерви.
Як і минулого року, передбачено проведення двох сесій НМТ: основної та додаткової. У додатковій сесії тестування зможуть узяти участь ті вступники, які з поважних причин не пройшли тестування під час основної сесії.
Тестування відбуватиметься в спеціально обладнаних комп’ютерних аудиторіях закладів освіти – тимчасових екзаменаційних центрах (ТЕЦ), створених у населених пунктах як в Україні, так і за її межами.
Український Центр Оцінювання Якості Освіти - Офіційний портал
Український Центр Оцінювання Якості освіти - Демонстраційні варіанти 2025
Мотиваційний лист
Мотиваційний лист – це документ, що складається і подається Вступником до закладу вищої освіти, у якому пояснюються причини, через які Вступник вважає себе найкращим кандидатом для вступу на відповідну навчальну програму.
Структура мотиваційного листа повинна містити «шапку», звертання, вступ, основну та заключну частини.
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.
Через один рядок після звертання розміщується вступ, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині варто коротко пояснити, чому Ви обрали саме цей університет і як, на Вашу думку, навчання в університеті сприятиме Вашому професійному розвитку і зростанню.
В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання. Дивлячись на Ваші академічні та соціальні здобутки, навички й здібності, приймальна комісія може схилитися до думки, що Ви будете успішним студентом.
Як логічне продовження вступної частини листа, цю частину можна розпочати з характеристики професійних цілей, описати, що саме Вас цікавить в обраній освітній програмі та професії, ким Ви себе бачите після завершення навчання тощо. Така інформація свідчить про те, що Ви усвідомлюєте, яку освітню програму обираєте, яку професію хочете здобути, і що навчання допоможе Вам стати хорошим фахівцем в обраній сфері. У наступному абзаці вступнику потрібно описати:
- свої здобутки, що будуть корисними для навчання за фахом (успіхи в навчанні, участь у проєктах і майстер-класах, володіння іноземними мовами та інше);
- здобуті знання та навички, які допоможуть у навчанні на обраній спеціальності;
- хороші академічні результати з певних предметів, які пов’язані з освітньою програмою та ін.
Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом (наприклад, психологом, педагогом, юристом, менеджером тощо).
Заключна частина має завершуватися маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати Вашу готовність навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.
Під час вступної кампанії текст мотиваційного листа вноситься вступником до заяви.
Вимоги до написання мотиваційного листа:
- обов’язкове зазначення прізвища, ім’я та по батькові вступника, адреси проживання, номера телефону;
- обов’язкове зазначення повної назви навчального закладу, де вступник отримав документ про освіту ;
- обов’язкове підтвердження отриманих грамот, дипломів, сертифікатів, описаних у мотиваційному листі; надсилання їх фотокопій на електронну пошту Приймальної комісії;
- дотримуватися лаконізму (тільки важливі деталі, факти, цифри для визначення рівня мотивації);
- мотиваційний лист має бути на 100% вашим, а не скопійованим з інтернету. Приймальна комісія приділяє значну увагу перевірці на плагіат.
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до університету / на освітню програму / курс. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
РЕЙТИНГОВІ СПИСКИ НА 2024 РІК | |||
Магістр, Денна, 223 Медсестринство, Медсестринство магістратура на основі бакалавра, денна вересень, За кошти фізичних та/або юридичних осіб | |||
№ п/п | Прізвище, ім'я, побатькові вступника | Конкурсний бал | Оцінка ЄВІ для здобуття ОС Магістр |
1 | Діденко Денис Валерійович | 160,600 | 156,000 |
2 | Пруднікова Ольга Анатоліївна | 160,000 | 130,000 |
3 | Шульгіненко Тетяна Юріївна | 158,000 | 170,000 |
4 | Зайченко Марія Володимирівна | 144,000 | 150,000 |
5 | Плетенчук Наталя Михайлівна | 138,000 | 150,000 |
Магістр, Вечірня, 223 Медсестринство, Медсестринство магістратура на основі бакалавра, вечірня вересень, За кошти фізичних та/або юридичних осіб | |||
№ п/п | Прізвище, ім'я, побатькові вступника | Конкурсний бал | Оцінка ЄВІ для здобуття ОС Магістр |
1 | Григорян Сергій Гургенович | 148,000 | 130,000 |
Дочірні категорії
- 54018, м. Миколаїв
проспект Богоявленський, 43-А
- Ректорат університету:
- +38 093 549 33 15
- Приймальна комісія університету:
- +38 096 305 05 96
- +38 095 760 90 44
- Приймальна комісія по курсам:
- +38 093 461 87 62
- +38 050 830 39 62